20:03

INTERVIEW WITH VLOGGER KARIN DRAGOS

Már nagyon régóta nem volt interjú a blogon, de talán még megvan az emlék Istvánffy Emmáról és Szepesi Melindáról. Most azonban egy másik területen tevékenykedő lánynak tettem fel kérdéseket. Mégpedig a nagy nézettséggel rendelkező Youtube-os Karin Dragosnak. Romániában él, magyar az anyanyelve, és angolul vlogol. Sminkvideókat, haj tutorialokat készít, a hasznos információk között azonban párszor bepillantást is nyerhetünk a hétköznapjaiba. Karin végtelenül kedves lány, ami nekem az első videójának megnézése után is lejött, igen közvetlen, és persze rendkívül tehetséges, és elsősorban az ragadott meg a csatornáján (ide kattintva elérhetitek), hogy igényes és esztétikus az, amit ki ad a keze közül.
Úgy gondoltam, hogy hasznos lenne sokak számára, ha nem csak magáról mesélve tudhatnánk meg egyet s mást Karinról, hanem direkt, külsőleg intézett kérdésekre kellene választ adnia. Tudjátok, hogy engem mennyire érdekel az, amit ő összefűzött eggyé - a szépségápolás, sminkelés, és annak dokumentálása videón keresztül -, így hát a videózás technikai megvalósítása körül is puhatolóztam.


Először is kezdeném az első benyomással. Annyira szép látvány és kellemes atmoszféra fogad a csatornádon, amik többnyire az amerikai, színvonalasabb külföldieken szokott. Tudom, a szoba berendezése az első szempont, annak a szegletnek klappolnia kell, ami háttérül szolgál. Viszont az utómunkálatok során mi az, amit kötelezően véghezviszel (pl. valamilyen filter hozzáadása)?
Nagyon szépen köszönöm! Így igaz, számomra egy igényes háttér a legfontosabb, viszont az utómunkálatok során is van 1-2 dolog, amire mindig sor kerül. Ilyen például egy pici kontraszt, illetve szaturáció hozzáadása. Nem szeretem viszont túlzásba vinni ezt sem, hisz az már nem természetes hatású. Filtereket soha nem használok, bár mar sokszor elgondolkodtam rajta, hogy például egy vlog vagy outfit filmezésnél jól jönne.

Megkérdezhetem, hogy milyen kamerát használsz? Egyéb elengedhetetlen technikai kütyü?
Egy Canon T3i (600D) kamerám van, viszont ami elengedhetetlen, az a Sigma lencsém, illetve a világítás, amit használok.

Mi volt a kirobbantó ok, ami ahhoz vezetett, hogy az interneten publikáld kreativitásod szüleményét?
Nagyon megtetszettek annak idején az ilyen típusú videók, és mivel mindig imádtam a sminket, magát a szépségápolást, és kreativitással is rendelkezem, úgy voltam vele, hogy érdemes megpróbálnom.

Debrecenben tanultál. Ekkor huzamosabb ideig voltál Magyarországon, vagy esetleg itt is laktál?
Így igaz. Egyetemi éveim alatt végig ott laktam, a Campus Kollégiumban. Imádtam!

Szereted Magyarországot?
Nagyon is! Budapest folyamatos jelleggel el tud varázsolni.

Amerikai szerzeményes videódat látva bizony hiányoznak egyes sminkmárkák az európai piacról. Melyik az, amelyiket gondolkodás nélkül a közeledben tudnál?
Egyértelműen a Milani. Persze ezen kívül meg lenne sok más, de úgy gondolom, hogy nekik tényleg érdemes is volna a magyar piacra behatolniuk.



Melyik az a smink, amit a legszívesebben készítesz el – a hétköznapin kívül?
Nagyon szeretem a picit füstös szemeket a hétköznapokra is. Nem kell sötét árnyalatokra gondolni, a bronzos szemhéjpúderek a kedvenceim nude ajkakkal párosítva.

Alapvetően angolul videózol. Ez teljesen érthető számomra, hiszen így sokkal több embert tudsz elérni. Akad-e valami szembetűnő nehézség e során?
Vannak nehézségek, így igaz. Nem vagyok teljes mértékben önmagam, úgy érzem, illetve ugye mégiscsak egy olyan nyelvről beszélünk, amit elsajátítottam a sulis éveim alatt. Anyanyelvi szinten ugye nem beszélem és picit mindig érezhető, legalábbis én érzem. Ettől függetlenül úgy döntöttem annak idején, hogy érdemes ezt bevállalnom.

Nézel magyar Youtube gurukat? Ha igen, kit/kiket?
Huh, be kell vallanom, nagyon ritkán. Két lány videóival találkoztam mar: Viszkok Fruzsi, illetve AvianaRahl. Ügyesek a lányok!

Két éve készítesz videókat. Bizonyára azóta sokat tapasztaltál, hiszen egyes videók révén akár újabb és újabb behatások érhettek, problémák adódhattak, stb. Szerinted mi az, amin ez idő alatt keresztülment a csatornád, s mik jelentettek újdonságot, miket tanultál meg? A kérdés tulajdonképpen arra vonatkozik, hogy mit sorolnál a lényegi változások közé?
Úgy gondolom, hogy nagyon sokat javult a videóim minősége. A szerkesztés során nagyon sokat tanultam, új dolgokat fedeztem fel folyamatosan. Nehéz volt, be kell vallanom, mert soha senki nem segített, mindenre magamtól jöttem rá. Ilyen szempontból úgy érzem, sokat fejlődtem. Amit meg ide sorolnék, hogy én is direktebb és közvetlenebb lettem, úgy érzem.

Következzék egy elég mainstream kérdés, de milyen alapvető dolgokra hívnád fel a figyelmet, javasolnál annak, aki most szeretne elkezdeni videózni?
Nagyon fontos a kitartás. A Youtube videózáshoz idő, türelem és nagyon sok munka kell. Ugyanakkor fontos, hogy mindenki sajátmagát adja, attól függetlenül, hogy mi az elvárt vagy akár az elfogadott. Az, amikor valaki szívvel és lélekkel beszél az adott témáról, látszik és érezhető. Ha ezek megvannak, garantált a siker!

Van-e olyan álmod, amit a videózással el szeretnél érni? Kérdezhetném úgy is, hogy mi inspirál, mi ad löketet számodra?

Mindig a követőim véleménye és visszajelzése inspirál. Amikor valaki a tudtomra adja, hogy a videóm segített neki, az számomra a legjobb inspiráció. Ugyanakkor imádok tervezni, ötletelni, kitalálni dolgokat, kreatívnak lenni. Ez pedig a videóimban nyilvánul meg!

Köszönöm szépen, és sok sikert kívánok továbbra is,
Adél

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. kritikai észrevételek:

    "Megkérdezhetem, hogy milyen kamerát használsz?"

    ha ez egy interjú, még ha nem is profi újságíró készítette, akkor teljesen felesleges, sőt zavaró azt írnod, hogy "megkérdezhetem", mivel az interjúban arra vállalkoztok, hogy te kérdezel, ő válaszol, és a kérdés nem indokolta ezt a körülményességet (nem intim dolgokról kérdezed.)

    "Mi volt a kirobbantó ok, ami ahhoz vezetett, hogy az interneten publikáld kreativitásod szüleményét?"

    ez egy mondatszörny, stilisztikailag pocsék. helyette ezt írhattad volna: Mi motivál a
    vlogolásban? vagy Honnan jött az ötlet, hogy saját szépségcsatornát indíts?


    "Bizonyára azóta sokat tapasztaltál, hiszen egyes videók révén akár újabb és újabb behatások érhettek, problémák adódhattak, stb. Szerinted mi az, amin ez idő alatt keresztülment a csatornád, s mik jelentettek újdonságot, miket tanultál meg? A kérdés tulajdonképpen arra vonatkozik, hogy mit sorolnál a lényegi változások közé?"

    ez egy agyonbonyolított, túlírt, körülményes mondathalmaz.
    helyette: Hogy látod, a kezdetek óta, az elmúlt két évben mennyit fejlődtél? vagy Hogyan értékeled vlogkarriered első két esztendejét, mik voltak számodra a legfontosabb tapasztalatok és tanulságok? vagy Mindössze pár éve vlogolsz. Megfogalmazható, hogy milyen fejlődési ívet jártál be eddig, és hogy miben szeretnél még fejlődni?

    "Következzék egy elég mainstream kérdés, de milyen alapvető dolgokra hívnád fel a figyelmet, javasolnál annak, aki most szeretne elkezdeni videózni?"

    a "mainstram" ide nem megfelelő jelző, helyette: Következzék egy sztenderdkérdés... stb.
    de ez is felesleges "szófosás", bővel elég lenne annyi, hogy mit javasol a kezdő vlogosoknak.

    Karint én is kedvelem, egy kivételesen értelmes és intelligens csajnak tartopm, ezért is érdemelte volna meg, hogy minőségibb cikk szülessen róla.
    Az írás nehéz szakma, én médiaszakot végeztem, újságírást tanultam, a fentieket konstruktív kritikának szánom, nem szőrszálhasogatásnak.



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te majd olyat írsz róla. Az én blogfelületemen olyan cikk kerül közzétételre, amilyet én látok helyén valónak. Azért kezdtem el blogot írni, hogy úgy kerülhessen minden publikálásra, ahogy azt magam szeretném egytől egyig. Egy kommunikációs közegben végzett embernek azt gondolom, nyitottabbnak kellene lennie az irodalmi sokszínűségre. Nem kérek másik szavakat a számba, köszönöm.

      Törlés

Popular Posts