14:14

Hamburger buns
| Hamburgerpuffancs



Na most egy olyan dolgot fogok megosztani veletek, amit még én se nagyon dolgoztam fel... Ugyanis nem gondoltam volna, de lehetséges dolog elkészíteni házilag a hamburgerpuffancsokat! Igen, még olyanoknak is, akik ugyan nagyon szeretik a kelt tésztát, viszont az élesztő használatától ódzkodnak. Nos, hadd ne mondjam, én se vagyok nagy rajongója az élesztős ételkészítésnek, a procedúra előtt vettem is kettőt, hogy biztosra menjek. Szükség is volt rá, bénáztam az elején. Tisztázásképpen; felfuttatása során nincs másról szó, minthogy kézmeleg tejbe (én azt vettem észre, hogy inkább egy nagyon picit melegebbnek kell lennie, mint langyosnak) belemorzsoljuk az élesztőt. Kis cukor hozzáadása is szükségeltetik - ezt keverjétek a tejbe, hogy feloldódjon-, hiszen az élesztőgombák abból tudnak táplálkozni. Hogyha 5-10 perc múlva semmi nyoma a dolognak, akkor kuka. Ha csak egy nagyon-nagyon pici nyoma is van, akkor még adjatok időt neki. Az én élesztőm tulajdonképpen akkor mutatta meg magát, hogy egyáltalán létezik, mikor 40 perce pihent a már összegyúrt tésztában.
A leírt mennyiséggel átlagosan 13 cm átmérőjű 6 db hamburgerzsemle készülhet el. Vigyázni érdemes, ugyanis nem mindegy, hogy az élesztő milyen aktív, hiszen könnyen megeshet, hogy másnak sokkal nagyobbra kel meg. Értelemszerűen ha többet szeretnénk és kisebbeket, akkor több részre kell szedni a tésztát.


Hozzávalók: - 70 dkg liszt
                   - 15 g porcukor
                   - 70 g vaj
                   - 3 tojássárgája
                   - 1 tojás
                   - 40 g sütőélesztő
                   - 1-1,5 teáskanálnyi só
                   - 330 ml langyos tej

Elkészítés: először is felfuttattam az élesztőt a tejben, majd azt egy nagy tálba öntve a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam. Innentől nem nagy ördöngösség az elkészítés. A tésztát letakarva 20-25 percig pihentetni kell, és az eltelt idő után újra összegyúrni. Még egyszer 20-25 percnyi pihentetésre van szükség, s ezután akkora kis zsemléket kell formázni, ami kényelmesen belefér a tenyerünkbe, hiszen keleszteni kell őket még. Figyeljünk, hogy a tetejük minél simább legyen. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tegyük a puffancsokat, és hagyjunk kis helyet köztük, ugyanis még 35-40 percig úgy kell hagynunk őket, azaz az utolsó pihentetés következik. Mielőtt azonban otthagynánk őket, egy tojás felverése után meg kell kenni a zsemlebucik tetejét, attól kapják a sütés utáni barna színt. Ha lejárt a fent említett idő, akkor még egyszer meg kell kenni őket a tojással, ahogy azelőtt. Mehetnek is a 190 °C-ra előmelegtített sütőbe kb. 15 percre - ez az időintervallum sütőnként változhat, figyelni kell, míg el nem érik a képeken látható színt! Ez idő alatt, ha mindent jól csináltunk, a zsemlék belseje is tökéletesen megsül, lágy finomságokat kapunk. Ha kellően kihűltek, mehet bele húspogácsa, sajt, ketchup, mustár, és mértéktelen mennyiségű zöldség! Én el sem hittem, miközben ettem, hogy ilyen finomság létezik...

Jó étvágyat kívánok,
Adél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts